Detta är några av de spel som har fått högst betyg från den svenska spelpressen under 90-talet.
Voices from the Vault (123 items)
93/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY oktober 1998
"Än en gång har det bevisats att Nintendo går att lita på när det gäller kvalitet, och att ett spel med Shigeru Miyamotos namn i eftertexten är underhållande som få."
94/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY #41, juli 1999
"Utvecklingsteamet har bevisat hur användbara Dual Shock-kontrollens analoga dubbla styrspakar verkligen är och det vore konstigt om handkontroller med två analoga spakar inte blev standard, eller åtminstone tillval, till alla framtida spelkonsoler."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY oktober 1996
"Lyckas man hitta en jämbra motspelare kan man ha precis hur roligt som helst med Athlete Kings. Och det håller garanterat mycket längre än OS."
92/100 - Lovisa Lundström, Super PLAY augusti 1996
"Nu ska jag låsa in mig i ett litet rum och spela Baku Baku tills jag gullar ihjäl mig."
92/100 - Martin Johansson, Super PLAY augusti 1998
"Ett oerhört välgjort spel som dock påminner lite väl mycket om Super Mario 64."
8/10 - Victor Sjöström, Super PLAY #60, mars 2001
"Karaktärer, vänner som fiender, är snyggt animerade och passar bra in i miljöerna. Banjo själv har även fått en riktig skugga till skillnad från den svarta boll han hade under fötterna i Banjo-Kazooie."
92/100 - John Carling, Super Power nummer 2 1995
"Här får jag springa omkring och vara den där tyste, starke, as-coole hjälten som ingen jävel sätter sig på."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 1 1995
"Breath of Fire är så mycket enklare än FF III i upplägg och handling, så det kan vara bra övning för ovana rollspelare."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY november 1997
"De som undviker Castlevania: Symphony of the Night bara för att det inte är tredimensionellt begår ett väldigt stort misstag."
95/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 10 1994
"Idén med tidsresorna är lysande och både det nya kampsystemet och magikombinationerna fungerar oväntat bra. Så Chrono Trigger är utan tvekan årets bästa rollspel."
93/100 - Jonas Svensson, Super PLAY augusti 1998
"Ett av de absolut bästa bilspelen till Playstation. Och definitivt det bästa rallyspelet."
94/100 - Martin Johansson, Super PLAY december 1997
"Precis när alla var övertygade om att G-Police var årets bästa Psygnosis-spel kom Colony Wars. Och visade sig vara både snyggare, större och mer stämningsfullt."
9/10 - Victor Sjöström, Super PLAY #62, maj 2001
"En av de första sakerna man lägger märke till är att samtliga varelser i Conkers värld har riktiga munrörelser och ansiktsuttryck. Tillsammans med vackra världar, snygga animationer och en otrolig detaljrikedom gör dessa att Conker's Bad Fur Day lätt placerar sig bland de absolut snyggaste spelen någonsin på konsolen."
90/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 8 1995
"Daytona USA till Saturn är det bästa bilspelet för hemmabruk och gillar man sånt och inte bor i närheten av någon arkadmaskin bör man inte nonchalera det som jag hela tiden gör och sen får ångest för."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY december 1997
"Diddy Kong Racing påminner mig om när jag för första gången spelade Donkey Kong Country. På samma sätt som då blir jag så imponerad av grafiken att ingenting annat egentligen spelar någon roll."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY #45, november 1999
"Att säga att det är dåligt vore att ljuga, men i mina ögon förblir Dino Crisis ett Resident Evil med dinosaurier istället för zombier."
95/100 - Daniel Grigorov, Super PLAY #46, december 1999
"Aporna rör sig på ett underbart sätt, färgerna är kristallklara och vart man än tittar hittar man genomarbetade detaljer."
100/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 8 1994
"Donkey Kong Country är det bästa spelet någonsin. Mario och Sonic kan känna sig besegrade av en tjock apa med Kurt Olsson-frisyr."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 1 1996
"Musiken börjar låta lite väl mycket David Lettermans husband vilket inte är speciellt skoj, men på alla andra punkter är Donkey Kong Country 2 snäppet bättre än ettan och en mer än värdig uppföljare."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY januari 1997
"Donkey Kong Country 3 ser bättre ut än alla sidoscrollande plattformsspel till Playstation och Saturn tillsammans och är dessutom ännu roligare och ännu större än del ett och två. Helt sanslöst."
5/5 - Nintendomagasinet nr 4-5 1990
"Det här är redaktionens nya favorit. Efter flera månaders envist spelande av Bubble Bobble sitter nu alla klistrade framför Farbror Joakim i hans jakt på än mer rikedom."
93/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY, november 1998
"F-Zero X är inte det snyggaste spel som har producerats till Nintendo 64, men utan tvekan det snabbaste. Dessutom har det en spelkänsla som inte går att jämföra med någonting annat."
94/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 4 1994
"Electronic Arts kan något som ingen annan kan. De måste ha något hemligt trick när de skapar sina sportspel, för de lyckas alltid mycket bättre än alla andra."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY juni 1997
"Inte för att ett beat em up-spel blir bättre och bättre ju fler karaktärer det innehåller vilket Mortal Kombat Trilogy är ett bra exempel på men Fighters Megamix har verkligen allt."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 2 1994
"Efter att ha hört musiken i FFII önskar man att de gav ut CD-skivor med Squares music även i Europa."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 1 1995
"När man är 20 år borde man inte längre bli berörd av ett TV-spel. Man borde ha växt ifrån det där stadiet där man lever sig in i ett spel så mycket att man nästan tror att det är på riktigt. Det där stadiet där man faktiskt verkligen ÄR huvudpersonen i spelet. Det krävs ett spel som Final Fantasy III för att jag ska bli sådan."
10/10 - Tobias Bjarneby, Super PLAY #59, februari 2001
"När Square släpper det nionde spelet i serien, som också blir det sista till Playstation, har de letat sig tillbaka till sina rötter och återupplivar allt det som under tio år gjorde Final Fantasy till världens bästa RPG-saga."
95/100 - Mats Lundgren, Super Power nummer 3 1994
"Bästa RPG till Game Boy just nu. Hallå, hallå Bergsala! Varför tar ni inte hit det här liret!"
97/100 - Martin Johansson, Super PLAY november 1997
"Final Fantasy VII är ett sagolikt äventyr som inte på något sätt kan jämföras med andra spel på marknaden. Square har än en gång bevisat att de härskar över en genre som snart kommer att erövra världen."
95/100 - Martin Johansson, Super PLAY #45, november 1999
"Kärlekshistorien mellan Squall och Rinoa är utformad med fingertoppskänsla och den klassiska kampen mellan gott och ont fungerar alltid."
93/100 - Fredrik Claesson, Super Power nr 2 1994
"Det bästa med Flashback, förutom den härligt äkta atmosfären av ascool science fiction-deckare, är att det känns så vuxet och äkta."
91/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY oktober 1997
"Jag formligen dyrkar den där melankoliskt ondskefulla stämningen som finns både i Ridley Scotts mästerverk Blade Runner och i Ghost in the Shell. Nu finns den även i spelform i G-Police."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY oktober 1997
"I Goldeneye 007 är det framför allt det genomtänkta och varierande innehållet som imponerar. Och den perfekta spelkontrollen. Och den fängslande atmosfären. Film är inte längre bäst på bio."
98/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY, maj 1998
"Spelkänslan är precis lagom realistisk och grafiken saknar jämförelse. Jag vet inte hur de gjorde, men Sony har producerat det bästa bilspelet jag någonsin har spelat."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 5 1995
"International Superstar Soccer är det perfekta fotbollsspelet. I alla fall nästan. Det enda jag saknar är möjligheten att vara fyra personer samtidigt och kommentatorn som fanns i den japanska versionen (både jag och Patrick har utvecklat våra japanska ordförråd otroligt genom att härma allt vad han säger)."
94/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY maj 1997
"Låt mig bara börja med att säga det här, så att det inte råder några tvivel: Det här är det bästa fotbollsspelet någonsin."
93/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY september 1998
"Den ökände kommentatorn Tony Gubba har tveksam koll på läget, men stämningen i arenorna är total."
95/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 1 1996
"Redan på ECTS i höstas insåg jag att Deluxe-versionen skulle bli precis så fantastisk som jag hoppats och med den färdiga versionen inpluggad i SNES:en kan jag inte konstatera annat än att världens bästa fotbollsspel har blivit ännu bättre."
90/100 - Daniel Grigorov, Super PLAY #45, november 1999
"Rare är inte direkt kända för att göra originella spel. Men Nintendos lekkamrater vet åtmistone hur man plagierar med stil."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 1 1994
"Det jag gillar allra mest med spelet är att gå omkring i byggnaderna. Där ser man allting ur ett unikt 3D-perspektiv och det ger en spänning som annars hade varit otroligt svår att uppleva."
95/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 9 1995
"Vem behöver polygoner när det finns ACM?"
9.5/10 - Patrick Söderlund, Nintendomagasinet nr 11/12 1993
"Detta suveräna spel borde hålla NESen flytande ett litet tag till. Underbar grafik och ljud i ljuv blandning tillsammans med en suverän spelidé och spelkontroll."
92/100 - Jonas Svensson, Super PLAY oktober 1997
"Ett mycket underhållande beat 'em up med roligt upplägg, suverän grafik och kanonkontroll. Och naturligtvis också ännu ett i raden av spel som visar att Saturn är värd ett bättre öde."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 4 1994
"Typisk japansk grafik och musik blandat med massor av olika typer av banor och bossar gör det till ett kul och bra äventyr för två spelare samtidigt."
92/100 - Fredrik Claesson, Super Power nr 3 1993
"Spelet känns faktiskt som tecknad film. Animeringen är prydligt gjord och mycket komisk - ofta på ett ganska våldsamt sätt."
92/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 3 1994
"Gillar man den japanska RPG-idén älskar man Lufia. Personligen tycker jag att det är ett av de bästa SNES-spel Bergsala någonsin släppt."
94/100 - Martin Johansson, Super PLAY september 1997
"Lylat Wars är det i särklass bästa shoot em up-spel jag någonsin har spelat."
4.6/5 - Nintendomagasinet nr 3 1993
"Med Magical Quest har Capcom verkligen lyckats! Suveränt bra grafik tillsammans med en mycket bra spelkänsla gör Magical Quest till ett riktigt toppspel."
92/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY, juni 1997
"Möjligheten att spela upp till fyra personer samtidigt är det som verkligen lyfter spelet och vare sig man föredrar turneringsspel eller Battle Mode, så finns det inte mycket fyra personer kan göra tillsammans som är roligare än att spela Mario Kart 64"
5/5 - Nintendomagasinet nr 4-5 1990
"Ingen tvekan om att Mega Man II är en klar höjdare. Det enda tråkiga vi kan komma på är att den kommer i samma månad som en annan höjdare med en gammal anka i huvudrollen. Detta ifall du bara tänkte köpa ett nytt spel till julen alltså."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nr 5 1994
"Grafiken är bland de snyggaste jag sett och spelkontrollen helt felfri. Det enda jag inte gillar är att musiken är av lite väl utpräglad japansk actiontyp, men i övrigt är spelet så nära perfekt man kan komma."
96/100 - Martin Johansson, Super PLAY februari 1999
"Metal Gear Solid är enligt mig ett enastående spel som tar Playstation till en helt ny nivå och visar att man inte måste gå på bio för att uppleva bra action. Det här är ett stycke spelhistoria. Metal Gear Solids arv kommer garanterat att leva vidare."
92/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY augusti 1998
"Spel som bygger på filmer är ökända för att vara dåliga och Oceans historia är full av just sådana pinsamma filmspel. Men Mission: Impossible är undantaget som bekräftar regeln."
92/100 - Martin Johansson, Super Power nummer 8 1994
"NBA Jam är ett toppenspel som förtjänar en plats i hyllan bland tidernas bästa sportspel."
93/100 - Patrick Söderlund, Super Power nr 3 1994
"Jag rekommenderar varmt detta spel till alla stolta hockeyfans som fortfarande gläds åt OS-guldet från Lillehammer!"
90/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY oktober 1997
"Ett äventyr som både fängslar och roar och som förhoppningsvis kan ge nytt liv åt en nästan bortglömd spelgenre."
91/100 - Martin Johansson, Super Power n 9 1995
"Panzer Dragoon är nog det fräckaste shoot 'em up jag någonsion spelat."
84/100 - Martin Johansson, Super PLAY oktober 1997
"Han är cool. Han är snabb. Han är en hip hop-hjälte och han gillar inte alls Tom Hjelte. Utan det är Super PLAY han diggar fett - tidningen som bedömer vilka spel som är fel och rätt."
93/100 - Lovisa Lundström, Super PLAY, januari 1999
"Parasite Eve är det första rollspelet som är grafiskt fulländat, har en trovärdig nutidsanpassad story och innehåller utmaning både spelbarhetsmässigt och tankemässigt."
10/10 - Martin Johansson, Super PLAY #52, juni 2000
"Ett spel som förändrar allt är här. En ny standard sätts för konkurrenterna, och nya idéer introduceras för att senare imiteras. Få spelföretag klarar av att skapa just ett perfekt spel. Men Rare är ett sådant företag och Perfect Dark är ett sådant spel."
94/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 10 1994
"Det bästa Mega-rollspelet någonsin."
93/100 - Mats Lundgren, Super Power nummer 3 1993
"Jämfört med PoPs tidigare versioner är SNES:en fylld av enastående grafik."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY juni 1997
"Porsche Challenge får poäng för sin mjuka styrning och tvåspelarmöjlighet, men frågan är om inte Rage Racer drar ifrån med sina snabba och uppgraderingsbara bilar."
95/100 - John Carling, Super PLAY maj 1996
"Jag är alldeles salig. Jag som älskar allt vad skräckfilmer heter, både psykiskt påfrestande rysare och blodiga splatterfilmer. Jag som älskar spel med mycket action och spännande problemlösningar. I Capcoms Resident Evil får jag mitt lystmäte för en lång tid framöver."
96/100 - John Carling, Super PLAY april 1998
"Det här är helt klart det bästa spelet jag någonsin har spelat. Capcom har verkligen lyckats förnya sig i detta, det andra spelet i serien."
92/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 9 1995
"Ska man jämföra Saturn-versionen av Daytona med Playstation-versionen av Ridge Racer, och det ska man väl, så är Ridge Racer lite, lite bättre."
94/100 - Jonas Svensson, Super PLAY april 1999
"Ett av de bästa bilspelen någonsin och ett måste för alla Ridge Racer-fans."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY nr 3 1994
"Stämningen i spelet är speciell och jag hade nära till tårarna när jag till sist stod framför det enorma Mana-trädet. Att man dessutom kan spela tre personer samtidigt gör Secret of Mana ännu bättre och efter en lång tid på äventyrstronen får Zelda III nu kliva ner till andraplatsen."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY #43, september 1999
"Colin McRae Rally må vara det mest realistiska rallyspelet och V-Rally 2 må innehålla ett bokstavligt talat oändligt antal banor. Ändå kommer inget av dem i närheten av Sega Rally 2."
92/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY november 1996
"Så här kul är inte ens riktig fotboll."
92/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 2 1994
"Vid en första titt på Sensible Sovver ser det inget vidare ut på grund av den taskiga grafiken, men när man väl satt sig ner och börjat lira är man garanterat fast."
9,5/10 - Patrick Söderlund, Nintendomagasinet nr 7-8 1994
"Det är rätt skönt att äntligen få lov att spela ett äventyrslir utan att behöva umgås med en massa äckligt gulliga småtomtar och slåss mot trollkarlar och drakar på pastellfärgade banor."
10/10 - Lovisa Lundström, Super PLAY #57, november 2000
"Det finns TV-spelsäventyr som utspelar sig i den ovissa framtiden, och det finns de som äger rum i det historiskt förflutna. Men sällan har vi spelat ett spel som har speglat vår vardagliga samtid lika bra som Shenmue gör. Och ändå varit spännande."
93/100 - John Carling, Super PLAY #42, augusti 1999
"Silent Hill är inte bara den bästa klonen, det är till och med farligt nära att peta självaste Resident Evil från min kungatron."
8/10 - Victor Sjöström, Super PLAY #61, april 2001
"När man första gången får ställa sig bakom ratten på sin faders flygande skepp, och passerar glittrande vattenfall, moln som böljar ned från de flygande klipporna och små stim med flygfiskar som sakta svävar omkring, är det nästan så att man tappar andan."
95/100 - Lovisa Lundström, Super PLAY #44, oktober 1999
"Det känns som att det krävdes en Dreamcast för att hela spelidén med Sonic Adventure skulle gå att genomföra. Äntligen finns det en maskin som har kapacitet att omvandla den blå igelkottens energi till fullkomlig spelkänsla."
92/100 - Jonas Svensson, Super PLAY april 1997
"Överlägset allt vad Toshinden och Star Gladiator heter."
94/100 - Jonas Svensson, Super PLAY #45, november 1999
"Om inte det bästa beat em up-spelet hittills så i alla fall det definitivt snyggaste och roligaste."
97/100 - Jonas Svensson, Super Power nr 2, 1993
"Det är det suveräna genomförandet, med hjälp av all den nya teknik man klämt ner i kassetten, som gör Star Wing till ett spel som får allt annat i genren att mest likna kattskit."
91/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY maj 1999
"Ett spel som alla Tekken-spelare borde ta en titt på för att lära sig ett och annat om timing och precision."
92/100 - Jonas Svensson, Super PLAY, november 1997
"Street Fighter EX Plus Alpha är ett måste för alla fans och definitivt en seriös utmanare till Tekken-serien. Framför allt om man värdesätter skicklighet."
4.8/5 - Tobias Bjarneby, Nintendomagasinet nr 1 1993
"Oj, oj, oj! Tyckte du Final Fight var det bästa du sett i gatukämparväg? Glöm det! Street Fighter II är kungen!"
96/100 - Jonas Svensson, Super Power 5 1993
"Jodå, SF II Turbo är naturligtvis bäst! Gamla SF II var ju också bäst men det här är bättre..."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 8 1994
"Det här är utan tvekan årets bilspel. Och Mario Kart är inte längre bäst."
98/100 - Martin Johansson, Super PLAY, februari 1997
"Nintendo sätter standarden i TV-spelsvärlden, vare sig man tycker om det eller inte. Det är bara Nintendo som skulle kunna producera ett spel som det här och alla elaka rykten om att Nintendo och deras nya konsol kommer att floppa, lär försvinna kvickt när Super Mario 64 nu är här."
10/10 - Tobias Bjarneby, Nintendomagasinet nr 11-12 1993
"Om man tar de fyra bästa plattformsspelen någonsin och lägger på en och samma kassett kan man inte få något annat än den mest prisvärda och på alla sätt bästa videospelskassetten någonsin. Och det är precis vad Super Mario All-Stars är."
4.8/5 - Nintendomagasinet nr 1 1993
"Super Mario Land 2 är det bästa spelet som gjorts till Game Boy. Så är det! Ett toppspel och en klassiker. Utan tvekan!"
91/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 4 1994
"Visst är ett välgjort plattformslir efterlängtat och Warioland är ett mycket bra sådant. Jag känner mig bara lite förvirrad."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY juli 1996
"Super Mario RPG är underbart underhållande och blir aldrig det minsta långtråkigt."
96/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY nr 11 1995
"Jag bara spelar och spelar och allting är bara så vackert och jag är bara så lycklig att Shigeru finns och att han gör det han gör. Yoshis Island är bäst. I alla fall det bästa som släppts sedan Super Mario World. Och det räcker för mig."
10/10 - Patrick Söderlund, Nintendomagasinet nr 7-8 1994
"Super Metroid är ett sånt där spel som gör att all annan verksamhet avstannar här på redaktionen. Storyn är genomtänkt, grafiken är suverän och musiken, eller rättare sagt ljuden, skapar den exakt rätta kusliga stämningen när man smyger omkring och undersöker banornas alla vinklar och vrår."
94/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 8 1994
"En värdig uppföljare till det klassiska boxningsspelet."
92/100 - Mats Lundgren, Super Power nummer 2 1994
"Mycket snygg grafik, genomarbetade miljöer, variation mellan rena plattformsavsnitt till StarWing-doftande flygsekvenser - kolla kontrollen och inte minst miljön du flyger i !! - har skapat en njutningsfull helhet."
97/100 - Patrick Söderlund, Super Power nr 7 1994
"Större, bättre, vackrare ! Visst, med fyra nya gubbar och hela 32 Mbit rått ös nertryckt i kassetten borde väl den senaste uppgraderingen av Capcoms megahit vara det bästa som skådats."
Teenage Mutant Hero Turtles: Tournament Fighters (Tysk box/manual, engelskt spel)
Super Nintendo / Used
Unknown – Not in stock
93/100 - Fredrik Claesson, Super Power nr 2 1994
"Jag menar, vitlöksrapande hajar, tjejer som boxas med rumpan, en fladdermus-mutant som FLYGER (nåja, flaxar i alla fall) och slåss (vilken fuskis!) och så Ultimate Attacks som grädde på moset!"
94/100 - Jonas Svensson, Super PLAY nummer 11 1995
"Nu börjar man inse möjligheterna hos de nya spelkonsolerna. Det här är bara det andra fightarliret till Playstation. Man kan bara drömma om hur Virtua Fighter 4 eller Tekken 6 kommer att se ut....!"
Jonas Sven - snabb, smidig och så gott som utan flimmer och buggar.
"Makalösa introscener och slutsekvenser. Imponerande spelgrafik"
94/100 - Jonas Svensson, Super PLAY september 1998
"Tekken 3 behöver ingen gimmick. Inga studsande bröst eller kläder som faller av. Det lever och vinner på ren, rå känsla."
95/100 - Lovisa Lundström, Super PLAY, december 1998
"Tetris bygger på en enkel men genial idé. Spelet blir inte bättre för att det är i färg. Men det blir roligare att spela."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 8 1995
"Theme Park är inte bättre än Sim City, men däremot det bästa sedan Sim City. Och det är verkligen inte fy skam."
91/100 - Martin Johansson, Super PLAY november 1997
"Spelet har den grafik, styrka och snabbhet som så ofta genomsyrar en Namco-produkt. Ytterligare en klassiker är född."
94/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY november 1997
"När Super Mario 64 känns lite för glatt och Resident Evil 2 för blodigt, spelar jag Tomb Raider 2. Och njuter av varje sekund."
93/100 - Tobias Bjarneby, Super PLAY december 1996
"Tillsammans med Resident Evil är Tomb Raider årets mest fängslande äventyr och definitivt det spel som jag har allra svårast att slita mig från just nu."
93/100 - Martin Johansson, Super PLAY, december 1998
"Det här är ett spel som knäcker det mesta i genren. Det kanske inte är lika sofistikerat som Goldeneye 007, men bra nära."
92/100 - Martin Johansson, Super PLAY mars 1997
"Turok: Dinosaur Hunter är ett glasklart bevis på vad Nintendo 64 kan åstadkomma, även utan Shigeru Miyamotos hjälp. Det är dessutom ett perfekt exempel på att Nintendos omtalade Dream Team verkligen har den kompletens som många misstänkte att de saknade."
93/100 - Martin Johansson, Super PLAY #46, december 1999
"Det är intressant att Acclaim Studios har satsat så hårt på just flerspelarläget och lämnat resten därhän. Det är kontroversiellt att göra ett spel av den här typen, och det bryter en shoot 'em up-trend som har uppstått genom stelbenthet och liktänkande."
91/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 4 1995
"Jag kan garantera att detta, trots bristen på kvalitetsgrafik, är ett av de bästa racingspelen på SNES på mycket länge."
93/100 - Jonas Svensson, Super PLAY #41, juli 1999
"Snygga landskap, mjuka banor och snabba bilar."
92/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 1 1996
"Trots att det fortfarande känns lite fånigt att sitta och skjuta på en TV är det helt överlägset alla andra spel i genren."
91/100 - Martin Johansson, Super PLAY december 1996
"Vissa spelserier blir bara snabbare, snyggare och roligare för varje del. Virtua Cop-serien är ett sådant exempel."
91/100 - Jonas Svensson, Super Power nummer 8 1995
"Att se min favorit Wolf armbågstackla Lau ur ringen är värt några timmars övning."
96/100 - Jonas Svensson, Super Power nr 1 1996
"Det kom ett paket till redaktionen strax före jul. I det låg Sega Rally och Virtua Fighter 2 (tack för julklappen, Game Zone). Det är ett under att det kom ut några tidningar alls från Atlantic i januari. Verksamheten avstannade nämligen totalt. Förutom i ett avseende. Speltestaravdelningen."
96/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY #43, september 1999
"Medan jag låter Sarah sätta knät i tänderna på Pai smäller jag av en champagnekork och lyfter på hatten för det bästa beat em up-spelet för hemmabruk som någonsin har funnits. Bara det här spelet gör det värt att köpa en Dreamcast."
92/100 - Jonas Svensson, Super Power nummer 11 1995
"Vad man kan säga om det här, då...? Same shit, new wrapping, kanske."
93/100 - Micke Weichbrodt, Super PLAY april 1997
"Den teknik som Nintendo har utvecklat för att gestalta vågor på det här sättet är banbrytande och det är svindlande att tänka på vad de skulle kunna göra med den i andra spel, som till exempel Zelda 64."
90/100 - Tobias Bjarneby, Super Power nummer 10 1994
"Just nu är Wipeout bara så rätt och så viktigt för TV-spelens framtid att jag inte kan annat än tycka om det. Och tacka Psygnosis för att de verkligen fattar."
92/100 - Martin Johansson, Super PLAY oktober 1996
"Att blanda in klubbscenstoner och nyskapande design har bidragit till att ge hela spelbranschen en image som tidigare inte existerade."
5/5 - Tobias Bjarneby, Nintendomagasinet nr 9 1992
"Har du inte redan köpt ett Super NES är det hög tid nu! Det här är nämligen det överlägset bästa videospelet någonsin och ett absolut måste för varje Zelda-älskare!"
10/10 - Tobias Bjarneby, Nintendomagasinet nr 11-12 1993
"Grafiken är suverän precis som musiken och framför allt är spelet så otroligt kul. Det går bara inte att slita sig när man väl har börjat."
10/10 - Tobias Bjarneby, Super PLAY, december 1998
"Legend of Zelda: Ocarina of Time är perfekt. Åtminstone jämfört med allting annat som finns idag och som kan tänkas släppas den närmaste framtiden. Och även om tekniken går framåt kommer det att framstå som lika fantastiskt om tio år."
10/10 - Tobias Bjarneby, Super PLAY #56, oktober 2000
"Majoras Mask är inte lika överraskande som Ocarina of Time. Men precis lika bra."
92/100 - Jonas Svensson, Super Power nummer 1 1994
"Det är knappt så att man tror att det är sant! Äntligen har ett gäng zombier käkat upp mina grannar."
91/100 - Lovisa Lundström, Super Power nr 2 1996
"Zoop är spelet alla art directors kommer att köpa. Äntligen ett spel där de slipper reta sig på gräslig layout och skrikiga färger."