tidlösa klassiker och rariteter!

Laddar varukorg…

Total kr

Halo 3: ODST

Xbox 360, Xbox One

Bilder

Halo 3: ODST

Detta är en Begagnad produkt.

79 kr

Få ex i lager. Leveranstid 2-5 dagar

Produkten innehåller
  • Spel
  • Box
  • Manual
Spelet fungerar på
  • Xbox 360
  • Xbox
  • Xbox One
Fungerar till 100%

Du får 1 års garanti på alla produkter, nya och begagnade. Läs mer här.

Developed exclusively for Xbox 360 by acclaimed developer Bungie, Halo 3: ODST is a new, stand-alone expansion to the Halo saga that lets players experience the events leading up to the epic story told in Halo 3 through the eyes of an entirely new character the ODST (Orbital Drop Shock Trooper), as they search for clues leading to the whereabouts of their scattered squad and the motivations behind the Covenants invasion of New Mombasa. The game adds a new dimension to an all-encompassing universe that gamers around the world have known and loved since the release of the first Halo game in late 2001.

Eventuella koder för nedladdning av extramaterial eller online-spel kan vara förbrukade

Halo är min favoritserie när det gäller skjutspel.
Tyvärr tycker jag den här versioner är en av de svagare titlarna i serien.

I kampanjläger så tycker jag omgivningen är tråkig oftast. Varför kunde inte spelet bestå av de underbara utemiljöerna likt halo 1? En del av spelet är iförsig rätt snyggt och coolt.
Och det är ju alltid kul att skjuta utomjordingar!
Multiplayer är dock spelet lika bra som alla andra spel i serien.

Halo 3: odst får ändå en fyra! Tack vare att halo ändå är en fruktansvärt bra serie drar det upp betyget lite och multiplayer är alltid kanonkul!

En recension av: mackanthegreat

Personligen tycker jag att ODST:s kampanj är den bästa i serien. Jag vet att många antagligen inte håller med, och jag kan förstå varför. ODST har inte de häftigaste striderna och karaktärerna i serien direkt, men det har en helt annan sorts atmosfär än de andra spelen som passade mig perfekt. När jag spelade detta första gången var jag lite trött på Halo, och därför passade det perfekt med något som kändes nytt till skillnad från de andra uppföljarna i serien.

Vad är det som gör atmosfären i spelet då? Det hela börjar med att du och ditt team skickas ut på ett uppdrag i de drop pods som ODST-soldater skickas i. Dock kraschar din pod, och när du vaknar är striderna över. Allting är tomt i staden där du befinner dig och du vet inte vad som har hänt. Där börjar spelet, och du vandrar omkring i den förstörda och mörka staden med bara covenants omkring dig. Ditt mål är att återförenas med ditt team, och på vägen hittar du flera ledtrådar på vad som hänt. Den här delen av spelet har väldigt stämningsfull musik, och man får bland annat höra flera väldigt vackra pianostycken.

När man väl hittat en ledtråd så skickas spelaren bak i tiden och man får spela lite som en annan karaktär och se vad som faktiskt har hänt i staden under tiden som du var medvetslös. Den här delen är lite mer som ett klassiskt Halo-spel med storslagna fordonsstrider osv. Blandningen mellan detta och stadsdelen är en mycket bra sådan enligt mig, och vad som gör detta spelet till en väldigt stämningsfull upplevelse.

Rekommenderas till folk som spelat tidigare spel i serien och är sugna på ett Halo-äventyr som känns lite nytt.

En recension av: HydraA

Halo 3: ODST är ett first-person shooter spel utvecklat av Bungie. Spelare antar rollen som eliten Commander, så kallade "Orbital Drop Shock Troopers" eller ODST, under händelserna i Halo 2. Det finns två spellägen Halo ODST. Spelet kampanj läge där spelaren utforskar den förstörda staden New Mombasa för att upptäcka vad som hände med hans saknade lagkamrater mitt i en utomjordisk invasion och sen ett nytt mode kallat "Firefight" där spelare slåss mot vågor av fiender, samla på sig poäng och måste överleva så länge som möjligt. Halo ODST bjuder också på Halo 3 multiplay på en separat disk.

Gameplay av ODST bär en stark likhet med den tidigare Halo titlar. Eftersom ODST inte har Master Chief avancerade rustningar och reflexer har de inte förmågan att hoppa lika högt, röra sig så snabbt, att överleva stora fall eller svinga två vapen samtidigt. I stället för Master Chiefs skador och absorbera energi sköld, använder spelet en laddning uthållighet mekanik. När spelaren utsätts för skada, blinkar skärmen röd och uthållighets poäng minskar. Om spelaren får ytterligare skador innan uthållighetsmätaren kan återhämta sig, förlorar spelaren också hälsa. För att återfå hälsan måste spelaren leta upp medicin förpackningar utspridda runt omkring i spelets miljö. Spelaren har också tillgång till ett så kallat "VISR"-läge som beskriver fiender i rött, allierade i grönt, och intressanta objekt i antingen blått eller gult.

Spelets kampanj mode kan spelas ensam eller i samarbete med ytterligare tre spelare. Som ensam soldat vid namn "Rookie" är spelarens mål att upptäcka vad som hände med hans försvunna lagkamrater. Kampanjen är inte särskilt lång och tar omkring 5-7 timmar att klara ut. Spelaren kan också ge sig på "Firefight" banor som är tagna från delar av kampanjen där man måste överleva så lång tid som möjligt och ta ut vågor av fiender som blir starkare med tiden.

Halo: ODST är ett annorlunda koncept till serien. Dessvärre är detta halo spel det jag personligen haft minst kul med. Storyn är långt ifrån lika intressant och välskriven som övriga halo serien, kampanjen är alldeles för kort och ett halo spel känns inte riktigt lika awesome när master chief inte är med i bilden. Dessutom saknar firefight matchmaking och spelet erbjuder inte direkt något nytt till online biten. Ifall du letar efter mer halo eller ett co-op spel kan halo ODST ändå erbjuda en del, det är trotts allt ett bra spel.

En recension av: Rodel92

Halo: ODST kom ut den 22 september 2009 och är gjort av kära Bungie, producerat av Microsoft.
Detta är nummer 5 i spelserien och är ett sidospår från Master Chief då man istället styr en ODST soldat som precis har kommit ur träningen. Man tillhör en liten grupp med andra ODSTs som har fått i uppdrag att hindra en armada Covenant som har attackerat staden New Mombasa.
Men vid landning så råkar \The Rookie\ tuppa av och vaknar upp 6 timmar senare. Ensam i den mörka staden så kryllar det av Covenants styrkor, och man måste lista ut vad som hänt med sin grupp och hur man ska få bort dessa aliens från jorden. Musiken som är komponerad av Martin O\Donnell och hans kompanjon Michael Salvatori är lika fantastiskt som vanligt - som Halo ska vara.


Till skillnad från de andra spelen i serien går det främst inte ut på att springa runt och skjuta på varje alien man kan med en Spartan-rustning. Här har man en vanlig rustning och kan dö av minsta grunt om man spelar korten fel. Om man blir skadad och överlever måste man återhämta sig och ta hälsa från ett hälso-paket.. dock finns det gott om de utspritt i staden så det är inga problem.

I den mörka natten tar man sig runt för att leta rätt på ledtrådar om sina kamrater och samtidigt försöka hålla sig lågt då man inte direkt kan gå in med huvudet före som 117 kan. List och smidighet krävs för att ta sig fram i staden. Det är högt rekommenderat att spela med kamrater, dels blir det roligare och lättare. I Firefight kan man även kämpa emot horder av Covenant vilket är ännu mer anpassat för att ha med sig kompisar.

Det är kanske dumt att avslöja för mycket story men spelet går inte bara ut på att gå runt i mörka natten. Mycket av spelet utspelar sig i flashbacks efter att man hittar objekt från sina ODST-medlemmar där man tar rollen som dem för en period. Man ska även helst ha spelat Halospelen innan för att förstå helheten av spelet.. och man ska inte heller tro att det blir som i de andra spelen då man ska suga upp denna story som i en bok. Ta in de små sakerna man får veta och titta på sammanhangen för att verkligen förstå detta spel som annars är väldigt konstigt och tråkigt för de som inte förstår.

En recension av: Knegaren

Black Weeks