tidlösa klassiker och rariteter!

Laddar varukorg…

Total kr

Castlevania: Curse of Darkness

Xbox

Bilder

Castlevania: Curse of Darkness

Detta är en Ny produkt.

Ej i lager

Går ej att boka nu

Produkten innehåller
  • Spel
  • Box
  • Manual
Spelet fungerar på
Fungerar till 100%

Du får 1 års garanti på alla produkter, nya och begagnade. Läs mer här.

Köp denna produkt och du får 60 kr rabatt på din nästa beställning. Läs mer här…

Castlevania: Curse of Darkness delivers an entirely new storyline and main character to the classic game world. In Castlevania the story always revolved around the Belmont family and Dracula, but now theres a new character with new abilities: Hector, a Devil Forgemaster who once refined his skills under Dracula. Fueled by revenge for the murder of his girlfriend, Hector sets off to confront the evil forces of the night. Armed with the powerful skill of Devil Forgery, he must find his way back to the ruins of Draculas castle and uncover an intricate web of deception -- completely unaware that it is all a sinister play, orchestrated to lure him home.

Andra spel i denna serie

Se fler spel...

Detta spel är inte det enda spelet jag äger där det till 75% gäller att bara trycka på en enda knapp. Jag tänker bla på heroes till xbox classic som också är ett hyfsat spel.

Jag har tyvärr spelat sönder ett antal kontroller på det här sättet. Ja kontrollerna är fullt speldugliga ändå men det där lilla motståndet i knappen går till slut sönder vilket minskar spelkänslan.

Åter till spelet. Ibland känns det som att hjärnan endast går på typ 10% när det blir såhär enformigt.
Men det finns saker med spelet som är positivt och upplyftande.
Man kan ha såkallade pet i spelet om man kan krafta vapen, vilket dock är lite tidskrävande emellanåt.

Kul spel men det finns bättre, själv har jag tröttnat lite på dessa hack and slash spel.

En recension av: mackanthegreat

Fyrkant = attack knapp

Castlevania har kommit till Europa (Senare än japan och usa som vanligt). Spelet är dock itne så bra att det behövdes importeras för att få-spela-det så tidigt som möjligt. Spelet är "hyfsat" ok.

I det här spelet så finns det inga platformar, du hoppar inte över hinder utan du springer rakt fram genom korridor efter korridor som ser likadan ut. Och i korridorerna så slåss du mot monster som ser ofta likadana ut bara med högre lvl.

Det finns omkring 6-8 nivår, alla har en egen textur, så jätte-repetivt är det inte med grafik, bara sådär..lagom repetivt och litet till. Alltså, det är nästan litet-löjligt hur mycket tid de har spenderat på detta spel, med musiken, karaktärdesignen, vapen kombinationerna, monster design men att de inte lägger ner mer tid på att göra ett mera proffesionelt mijlö grafisk spel. har du spelat Castlevania:LoI till ps2 kommer du känna igen dig och vet antagligen vad jag sitter och skriv erom just nu.

Nu kan huvudkaraktären göra sina egna vapen, vilket kan vara en RIKTIG långvarig process, viss material som krävs för vapen "tappar" t.ex bara en sorts fiende med 1% chans. Så du kan få strida mot dessa fiendewr i möjligen 30minuter till 1 timma tills du får detta material. När jag slutförde detta spel hade jag en tid på omkring 23 timmar, omkring 10 av dem användes bara till att samla material.

Nu kan huvudkaraktären också ha husdjur (pokemon stil), låter helknasigt men det är väldigt skojigt, det ger spelet väldigt mycket rollspels känsla. Det finns omkring 6-7 husdjursracer och varje ras kan ha omkring 5-10 olika stilar, och varje stil har speciella magier just för den stilen. Så det finns många alternativ här. Det som är litet lustigt dock är att Castlevania känns så mörkt och seriöst..ibland men husdjuren är gullig och små. Vad sägs om att ha en fe i kjol vid din sida? Eller ett barn med en pumpa som huvud? Vissa husdjur är dock bättre, som en flygande minidrake, en skelett-samurai eller en magiker(som liknar Vivi i Final Fantasy 9), etc.

Nu kan huvudkaraktären också själa från monster (OBS OBS OBS och från bossar, en chans endast, missar du att själa kan du glömma det föremålet resten av spelet, och missar ett viktigt kraftfullt vapen etc). Och du måste själa för att få speciella material, så du spoendar tid på samma fiender en lång tid och själ coh själ..senare..kom du på att du behöver det materialet igen, så du får gå tillbaka ända dit..igen och...själa.

Det finns warp-rum, det finns "lotter/biljetter" som låter dig teleportera dig till affären eller till en sparplats där du registrerat warp-platsen.

Och, så gå rakt fram, och..rakt fram. Det är så T R Å K I G T att gå rakt fram, och i det här spelet kommer du i stort sett göra det hela tiden. Inga avikelser, bara raktfrma i samma korridor om och om igen. Spelet blir uttjatat och tråkigt.

En del verkar tycka musiken är riktigt bra i det här spelet, jag tycker den är knapper. Men sista låten (som spelas under credits) är trevlig, den har sång. Nu måste man förstås spela igenom hela spelet för att höra den.

Och som slutpunkt, i det här spelet trycker på fyrkant för att attackera, efter du har spelat igenom det här spelet har du antagligen tryckt på fyrkant så många gånger att du glömt bort hur många gånger du har tryckt på fyrkant.

Denna recension kommer från www.spelbutiken.se:s gamla recensioner.

Fyrkant = attack knapp

Castlevania har kommit till Europa (Senare än japan och usa som vanligt). Spelet är dock itne så bra att det behövdes importeras för att få-spela-det så tidigt som möjligt. Spelet är "hyfsat" ok.

I det här spelet så finns det inga platformar, du hoppar inte över hinder utan du springer rakt fram genom korridor efter korridor som ser likadan ut. Och i korridorerna så slåss du mot monster som ser ofta likadana ut bara med högre lvl.

Det finns omkring 6-8 nivår, alla har en egen textur, så jätte-repetivt är det inte med grafik, bara sådär..lagom repetivt och litet till. Alltså, det är nästan litet-löjligt hur mycket tid de har spenderat på detta spel, med musiken, karaktärdesignen, vapen kombinationerna, monster design men att de inte lägger ner mer tid på att göra ett mera proffesionelt mijlö grafisk spel. har du spelat Castlevania:LoI till ps2 kommer du känna igen dig och vet antagligen vad jag sitter och skriv erom just nu.

Nu kan huvudkaraktären göra sina egna vapen, vilket kan vara en RIKTIG långvarig process, viss material som krävs för vapen "tappar" t.ex bara en sorts fiende med 1% chans. Så du kan få strida mot dessa fiendewr i möjligen 30minuter till 1 timma tills du får detta material. När jag slutförde detta spel hade jag en tid på omkring 23 timmar, omkring 10 av dem användes bara till att samla material.

Nu kan huvudkaraktären också ha husdjur (pokemon stil), låter helknasigt men det är väldigt skojigt, det ger spelet väldigt mycket rollspels känsla. Det finns omkring 6-7 husdjursracer och varje ras kan ha omkring 5-10 olika stilar, och varje stil har speciella magier just för den stilen. Så det finns många alternativ här. Det som är litet lustigt dock är att Castlevania känns så mörkt och seriöst..ibland men husdjuren är gullig och små. Vad sägs om att ha en fe i kjol vid din sida? Eller ett barn med en pumpa som huvud? Vissa husdjur är dock bättre, som en flygande minidrake, en skelett-samurai eller en magiker(som liknar Vivi i Final Fantasy 9), etc.

Nu kan huvudkaraktären också själa från monster (OBS OBS OBS och från bossar, en chans endast, missar du att själa kan du glömma det föremålet resten av spelet, och missar ett viktigt kraftfullt vapen etc). Och du måste själa för att få speciella material, så du spoendar tid på samma fiender en lång tid och själ coh själ..senare..kom du på att du behöver det materialet igen, så du får gå tillbaka ända dit..igen och...själa.

Det finns warp-rum, det finns "lotter/biljetter" som låter dig teleportera dig till affären eller till en sparplats där du registrerat warp-platsen.

Och, så gå rakt fram, och..rakt fram. Det är så T R Å K I G T att gå rakt fram, och i det här spelet kommer du i stort sett göra det hela tiden. Inga avikelser, bara raktfrma i samma korridor om och om igen. Spelet blir uttjatat och tråkigt.

En del verkar tycka musiken är riktigt bra i det här spelet, jag tycker den är knapper. Men sista låten (som spelas under credits) är trevlig, den har sång. Nu måste man förstås spela igenom hela spelet för att höra den.

Och som slutpunkt, i det här spelet trycker på fyrkant för att attackera, efter du har spelat igenom det här spelet har du antagligen tryckt på fyrkant så många gånger att du glömt bort hur många gånger du har tryckt på fyrkant.

Denna recension kommer från www.spelbutiken.se:s gamla recensioner.

Fyrkant = attack knapp

Castlevania har kommit till Europa (Senare än japan och usa som vanligt). Spelet är dock itne så bra att det behövdes importeras för att få-spela-det så tidigt som möjligt. Spelet är "hyfsat" ok.

I det här spelet så finns det inga platformar, du hoppar inte över hinder utan du springer rakt fram genom korridor efter korridor som ser likadan ut. Och i korridorerna så slåss du mot monster som ser ofta likadana ut bara med högre lvl.

Det finns omkring 6-8 nivår, alla har en egen textur, så jätte-repetivt är det inte med grafik, bara sådär..lagom repetivt och litet till. Alltså, det är nästan litet-löjligt hur mycket tid de har spenderat på detta spel, med musiken, karaktärdesignen, vapen kombinationerna, monster design men att de inte lägger ner mer tid på att göra ett mera proffesionelt mijlö grafisk spel. har du spelat Castlevania:LoI till ps2 kommer du känna igen dig och vet antagligen vad jag sitter och skriv erom just nu.

Nu kan huvudkaraktären göra sina egna vapen, vilket kan vara en RIKTIG långvarig process, viss material som krävs för vapen "tappar" t.ex bara en sorts fiende med 1% chans. Så du kan få strida mot dessa fiendewr i möjligen 30minuter till 1 timma tills du får detta material. När jag slutförde detta spel hade jag en tid på omkring 23 timmar, omkring 10 av dem användes bara till att samla material.

Nu kan huvudkaraktären också ha husdjur (pokemon stil), låter helknasigt men det är väldigt skojigt, det ger spelet väldigt mycket rollspels känsla. Det finns omkring 6-7 husdjursracer och varje ras kan ha omkring 5-10 olika stilar, och varje stil har speciella magier just för den stilen. Så det finns många alternativ här. Det som är litet lustigt dock är att Castlevania känns så mörkt och seriöst..ibland men husdjuren är gullig och små. Vad sägs om att ha en fe i kjol vid din sida? Eller ett barn med en pumpa som huvud? Vissa husdjur är dock bättre, som en flygande minidrake, en skelett-samurai eller en magiker(som liknar Vivi i Final Fantasy 9), etc.

Nu kan huvudkaraktären också själa från monster (OBS OBS OBS och från bossar, en chans endast, missar du att själa kan du glömma det föremålet resten av spelet, och missar ett viktigt kraftfullt vapen etc). Och du måste själa för att få speciella material, så du spoendar tid på samma fiender en lång tid och själ coh själ..senare..kom du på att du behöver det materialet igen, så du får gå tillbaka ända dit..igen och...själa.

Det finns warp-rum, det finns "lotter/biljetter" som låter dig teleportera dig till affären eller till en sparplats där du registrerat warp-platsen.

Och, så gå rakt fram, och..rakt fram. Det är så T R Å K I G T att gå rakt fram, och i det här spelet kommer du i stort sett göra det hela tiden. Inga avikelser, bara raktfrma i samma korridor om och om igen. Spelet blir uttjatat och tråkigt.

En del verkar tycka musiken är riktigt bra i det här spelet, jag tycker den är knapper. Men sista låten (som spelas under credits) är trevlig, den har sång. Nu måste man förstås spela igenom hela spelet för att höra den.

Och som slutpunkt, i det här spelet trycker på fyrkant för att attackera, efter du har spelat igenom det här spelet har du antagligen tryckt på fyrkant så många gånger att du glömt bort hur många gånger du har tryckt på fyrkant.

Denna recension kommer från www.spelbutiken.se:s gamla recensioner.

Fyrkant = attack knapp

Castlevania har kommit till Europa (Senare än japan och usa som vanligt). Spelet är dock itne så bra att det behövdes importeras för att få-spela-det så tidigt som möjligt. Spelet är "hyfsat" ok.

I det här spelet så finns det inga platformar, du hoppar inte över hinder utan du springer rakt fram genom korridor efter korridor som ser likadan ut. Och i korridorerna så slåss du mot monster som ser ofta likadana ut bara med högre lvl.

Det finns omkring 6-8 nivår, alla har en egen textur, så jätte-repetivt är det inte med grafik, bara sådär..lagom repetivt och litet till. Alltså, det är nästan litet-löjligt hur mycket tid de har spenderat på detta spel, med musiken, karaktärdesignen, vapen kombinationerna, monster design men att de inte lägger ner mer tid på att göra ett mera proffesionelt mijlö grafisk spel. har du spelat Castlevania:LoI till ps2 kommer du känna igen dig och vet antagligen vad jag sitter och skriv erom just nu.

Nu kan huvudkaraktären göra sina egna vapen, vilket kan vara en RIKTIG långvarig process, viss material som krävs för vapen "tappar" t.ex bara en sorts fiende med 1% chans. Så du kan få strida mot dessa fiendewr i möjligen 30minuter till 1 timma tills du får detta material. När jag slutförde detta spel hade jag en tid på omkring 23 timmar, omkring 10 av dem användes bara till att samla material.

Nu kan huvudkaraktären också ha husdjur (pokemon stil), låter helknasigt men det är väldigt skojigt, det ger spelet väldigt mycket rollspels känsla. Det finns omkring 6-7 husdjursracer och varje ras kan ha omkring 5-10 olika stilar, och varje stil har speciella magier just för den stilen. Så det finns många alternativ här. Det som är litet lustigt dock är att Castlevania känns så mörkt och seriöst..ibland men husdjuren är gullig och små. Vad sägs om att ha en fe i kjol vid din sida? Eller ett barn med en pumpa som huvud? Vissa husdjur är dock bättre, som en flygande minidrake, en skelett-samurai eller en magiker(som liknar Vivi i Final Fantasy 9), etc.

Nu kan huvudkaraktären också själa från monster (OBS OBS OBS och från bossar, en chans endast, missar du att själa kan du glömma det föremålet resten av spelet, och missar ett viktigt kraftfullt vapen etc). Och du måste själa för att få speciella material, så du spoendar tid på samma fiender en lång tid och själ coh själ..senare..kom du på att du behöver det materialet igen, så du får gå tillbaka ända dit..igen och...själa.

Det finns warp-rum, det finns "lotter/biljetter" som låter dig teleportera dig till affären eller till en sparplats där du registrerat warp-platsen.

Och, så gå rakt fram, och..rakt fram. Det är så T R Å K I G T att gå rakt fram, och i det här spelet kommer du i stort sett göra det hela tiden. Inga avikelser, bara raktfrma i samma korridor om och om igen. Spelet blir uttjatat och tråkigt.

En del verkar tycka musiken är riktigt bra i det här spelet, jag tycker den är knapper. Men sista låten (som spelas under credits) är trevlig, den har sång. Nu måste man förstås spela igenom hela spelet för att höra den.

Och som slutpunkt, i det här spelet trycker på fyrkant för att attackera, efter du har spelat igenom det här spelet har du antagligen tryckt på fyrkant så många gånger att du glömt bort hur många gånger du har tryckt på fyrkant.

Denna recension kommer från www.spelbutiken.se:s gamla recensioner.

Vi köper dina spel

Vi rekommenderar